Στην εφημερίδα ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ (16 Φεβρουαρίου 2020) δημοσιεύτηκε άρθρο με τίτλο «Από τη στείρα διδασκαλία στην ουσιώδη εκμάθηση». Δημοσιεύουμε παρακάτω ορισμένα αποσπάσματα για ενημέρωση όσων ενδιαφέρονται για την αναβάθμιση της δημόσιας παιδείας και την επαναλειτουργία των Προτύπων Σχολείων
Ο σχεδιασμό του υπουργείου Παιδείας για την αξιολόγηση των σχολείων, και ο οποίος θα βασίζεται στους εξής άξονες:
Βασικός κρίκος της αξιολόγησης θα είναι οι σχολικοί σύμβουλοι που θα επιλεγούν έως τον Ιούνιο. Οι σχολικοί σύμβουλοι θα έχουν τη δυνατότητα να μπαίνουν στην τάξη την ώρα του μαθήματος, και όπως τόνισε στην «Κ» υψηλόβαθμο στέλεχος του υπουργείου, «όχι για έλεγχο αλλά για υποβοήθηση του εκπαιδευτικού έργου».
Εκτιμάται ότι η αξιολόγηση εκπαιδευτικού έργου θα δημοσιοποιηθεί αφού ολοκληρωθεί η ψήφιση στη Βουλή ρυθμίσεων όπως για τη θεσμοθέτηση Τράπεζας Θεμάτων, την αλλαγή του πλαισίου των Προτύπων-Πειραματικών Σχολείων, τα νέα προγράμματα σπουδών, τις δομές εκπαίδευσης. Ο νόμος για την αξιολόγηση θα καταρτιστεί σε συνεργασία με την Αρχή Διασφάλισης της Ποιότητας στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση (ΑΔΙΠΠΔΕ).
Δεν πρέπει όμως να αγνοούνται οι δεδομένες αντιδράσεις των εκπαιδευτικών για την αξιολόγησή τους, που θα αρχίσει σε δεύτερη φάση. Ήδη, η ΔΑΚΕ (συνδικαλιστική παράταξη της Ν.Δ.) έχει στείλει τα πρώτα μηνύματα, έχοντας, σύμφωνα με πληροφορίες, αποστείλει επιστολή προς τους βουλευτές της Ν.Δ. κατά του προέδρου του ΙΕΠ Γιάννη Αντωνίου που τάσσεται υπέρ της αξιολόγησης. Ωστόσο, για το θέμα αντιδρούν –έστω και με διαφορετική πολιτική αφετηρία– όλες οι συνδικαλιστικές παρατάξεις. «Ο συνδικαλισμός είναι ένα κόμμα με διάφορες συνιστώσες», λέει σκωπτικά στην «Κ» στέλεχος του υπουργείου. Πόσο μάλλον που σε κρίσιμη πολιτική θέση στο υπουργείο Παιδείας έχει τοποθετηθεί εκπαιδευτικός που, όπως λένε κάποιοι, εκφράζει «την ψυχή της συντεχνίας στο υπουργείο Παιδείας».
Στον πίνακα που ακολουθεί παρατίθενται πολύ ενδιαφέροντα στοιχεία που αφορούν και στην Δημόσια και στην Ιδιωτική εκπαίδευση