Αποφεύγοντας να διατυπώσω την προσωπική μου άποψη, επιλέγω να παραθέσω τα όσα ίσχυαν για την λειτουργία των Προτύπων Σχολείων της Σοβιετικής Ένωσης. Έκανα αυτή την επιλογή για τους εξής πραγματικούς λόγους: αφενός επειδή οι κοινωνικές αξίες ή τα εκπαιδευτικά συστήματα που έτυχαν κοινής αποδοχής, αναγνώρισης ή εφαρμογής από όλα τα πολιτικά καθεστώτα και σε όλες τις εποχές, αναγνωρίζονται αυτοδίκαια ως πετυχημένα εκπαιδευτικά συστήματα, μη επιδεχόμενα αμφισβήτησης και αφετέρου για να πληροφορήσω όσους επέμεναν να συκοφαντούν τα Πρότυπα Σχολεία ως εκτροφεία ενός κοινωνικού ελιτισμού ότι ακόμη και στην Σοβιετική Ένωση αυτού του είδους τα σχολεία αποτέλεσαν την βάση του εκπαιδευτικού της συστήματος. Διαβάζοντας την βιογραφία του Γκρίσα Πέλερμαν (Grigory – Grisha Perelman), πληροφορήθηκα ότι ο μεγαλύτερος μαθηματικός της εποχής μας ήταν μαθητής του 239ου Ειδικού (Προτύπου) Μαθηματικού Σχολείου του Λένινγκραντ. Θυμίζω ότι ειδικά Γυμνάσια για την φιλολογία, τις κοινωνικές επιστήμες και τον αθλητισμό λειτουργούσαν από παλιά στην Σοβιετική Ένωση. Το 1960, με πρωτοβουλία των: Αντρέι Κολμογκόρωφ (Andrej Nikolajewitsch Kolmogorov), μέλους του Προεδρείου της Σοβιετικής Ακαδημίας Επιστημών, του Ισαάκ Κικόνιν (Isaak Konstantinovic Kikonin), πατέρα της Σοβιετικής πυρηνικής φυσικής και του τότε μέλους της Κεντρικής Επιτροπής του Κ.Κ.Ε.Σ.Σ.Δ Λεονίντ Μπρέζνιεφ ιδρύθηκαν και Ειδικά (Πρότυπα) Γυμνάσια για την Φυσική και τα Μαθηματικά. Οι θεμελιώδεις και αδιαπραγμάτευτες αρχές επί των οποίων βασίστηκε η λειτουργία αυτών των Ειδικών Γυμνασίων ήταν οι εξής:
1 Comment
Ο.Λ.Μ.Ε.
Με ατές τις συντμήσεις οργανισμών χάσαμε τον μπούσουλα.
Βασανίστηκα να την μεταφράσω! Κάποιος μαθητής με βοήθησε , να είναι το παιδί καλά!
Ομοσπονδία Λυκοαναρχοθρεμένων Μαθητοκαταστροφέων Ελλάδος!!!!!