Την Τρίτη 12 Μαΐου 2015, ολοκληρώθηκε η σχετική συζήτηση στη Βουλή και ψηφίστηκε από την πλειοψηφία ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ ο Νόμος που φέρει – κατ’ ευφημισμόν – τον τίτλο «ΕΠΕΙΓΟΝΤΑ ΜΕΤΡΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑ, ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ ΚΑΙ ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ». Στην ουσία πρόκειται για ένα Νόμο που επιβάλει την οπισθοδρόμηση και στην αποδόμηση της Πρωτοβάθμιας, Δευτεροβάθμιας και Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης.
Δυστυχώς το αίτημα μας για την λειτουργία της Προτύπου Ζωσιμαίας Σχολής ως ενιαία εκπαιδευτική μονάδα, δεν έγινε δεκτό, ο Αναπληρωτής Υπουργός Παιδείας έκανε δεκτή την τροπολογία της κ. Ντόρας Μπακογιάννη μόνο κατά το ήμισυ, δηλαδή ενέκρινε τη λειτουργία του Προτύπου Γυμνασίου και όχι του Προτύπου Λυκείου (!!!). Τελικά, αυτή η παράλογη, η αντιπαιδαγωγική και αυθαίρετη απόφαση της πλειοψηφίας, έγινε Νόμος του Κράτους (Ν. 4327/Φ.Ε.Κ. 50 Α/14 Μαΐου 2015) παρ΄ όλο ότι αυτή βρίσκεται σε πλήρη αντίθεση με κανόνες λειτουργίας του παιδαγωγικού συστήματος .
Η κοινή γνώμη των Ιωαννίνων αδυνατεί να κατανοήσει ή να ερμηνεύσει τη στάση της Κυβέρνησης δεδομένου ότι: α) κανένας φορέας των Ιωαννίνων (αυτοδιοικητικός, πολιτικός, κομματικός, συνδικαλιστικός, πολιτιστικός, μορφωτικός κ.λ.π.) δεν είχε καταθέσει δημόσια παρόμοιο αίτημα και β) βάσει των κριτηρίων που είχε θέσει η ίδια η Κυβέρνηση το Λύκειο της Ζωσιμαίας Σχολής συγκέντρωνε όλα τα πλεονεκτήματα για να ηγηθεί της καταστάσεως των σχολείων που θα λειτουργούσαν σαν Πρότυπα.
Έτσι, παρ΄ όλο ότι πέρασαν 3 βδομάδες από την ψήφιση του νόμου για τα Πρότυπα Σχολεία, εξακολουθεί να παραμένει αναπάντητο το ερώτημα: “Για πους λόγους και χάριν ποίων εξαιρέθηκε το Λύκειο της Ζωσιμαίας από τα Πρότυπα;”
Για όσο θα συνεχίζεται η ένοχη σιωπή της Κυβέρνησης, ο καθένας από μας νομιμοποιείται να κάνει τις δικές του υποθέσεις και, βάσει των στοιχείων και πληροφοριών που διαθέτει, να βγάλει τα δικά του συμπεράσματα. Θεωρούμε πάντως ότι, η ανάγνωση των Πρακτικών της συνεδρίασης της Βουλής της Τρίτης 12ης Μαΐου 2015, είναι πολύ χρήσιμη στο να εξαχθούν, αν όχι βέβαια, τουλάχιστον ασφαλή συμπεράσματα.
Παρακάτω παραθέτω μερικά, ιδιαίτερα αποκαλυπτικά κατά τη γνώμη μου, αποσπάσματα από τα Πρακτικά της Βουλής.
1. ΑΝΑΓΓΕΛΙΑ ΤΗΣ ΔΙΑΓΡΑΦΗΣ ΤΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ ΤΗΣ ΖΩΣΙΜΑΙΑΣ
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Νικήτας Κακλαμάνης): …………..
Ξεκινάμε με τον κύριο Υπουργό
ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ ΚΟΥΡΑΚΗΣ (Αναπληρωτής Υπουργός Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων): Ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε.
Κύριε Υπουργέ, έχετε το λόγο με την παράκλησή να μας ενημερώσετε για τις νομοτεχνικές βελτιώσεις που ενδεχομένως έχετε και για τις όποιες και όσες τροπολογίες έχετε αποφασίσει να κάνετε δεκτές.
ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ ΚΟΥΡΑΚΗΣ (Αναπληρωτής Υπουργός Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων): Ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε.
Θα ήθελα να ενημερώσω το Σώμα, πριν δώσω τις νομοτεχνικές βελτιώσεις για να σας διανεμηθούν, τι ακριβώς κάνουμε, αν και είχα προχθές την Παρασκευή αναφερθεί σε αυτές αναλυτικά.
Αντικαθίσταται μία ώρα της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας με την Ιστορία των Κοινωνικών Επιστημών.
Το Γυμνάσιο της Ζωσιμαίας Σχολής Ιωαννίνων υπάγεται πλέον σε όσα έχουν χαρακτηριστεί ως πρότυπα-πειραματικά σχολεία.
ΘΕΟΔΩΡΑ ΜΠΑΚΟΓΙΑΝΝΗ: Και το Λύκειο;
ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ ΚΟΥΡΑΚΗΣ (Αναπληρωτής Υπουργός Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων): Μόνο το Γυμνάσιο.
ΘΕΟΔΩΡΑ ΜΠΑΚΟΓΙΑΝΝΗ: Το Λύκειο μετά παύει να είναι;
ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ ΚΟΥΡΑΚΗΣ (Αναπληρωτής Υπουργός Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων): Το Λύκειο θα παραμείνει ως έχει.
ΘΕΟΔΩΡΑ ΜΠΑΚΟΓΙΑΝΝΗ: Ωραία!
ΙΑΣΩΝ ΦΩΤΗΛΑΣ: Και τα Δημοτικά;
ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ ΚΟΥΡΑΚΗΣ (Αναπληρωτής Υπουργός Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων): Θέλετε να καταλάβετε; Δεν είναι διαδικασία συζήτησης.
Επισήμανση Νο 1: Ο, τυπικός και σχολαστικός ως προς την τήρηση των διαδικασιών, Αναπληρωτής Υπουργός Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων κ. Τάσος Κουράκης … ενοχλήθηκε από την επιμονή της κ. Μπακογιάννη να πληροφορηθεί τι ακριβώς προτείνει ο εισηγητής και την επέπληξε, κατηγορώντας την μάλιστα ότι «δεν θέλει να καταλάβει» και ότι «αυτή δεν είναι διαδικασία συζήτησης».
2. ΜΕΡΙΚΗ ΑΠΟΔΟΧΗ ΤΗΣ ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑΣ ΠΟΥ ΚΑΤΕΘΕΣΕ Η κ. ΝΤΟΡΑ ΜΠΑΚΟΓΙΑΝΝΗ
ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ ΚΟΥΡΑΚΗΣ (Αναπληρωτής Υπουργός Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων): Στην τροπολογία της κ. Μπακογιάννη με γενικό αριθμό 124 και ειδικό 13, όπως είπα και προηγουμένως, δεχθήκαμε μόνο το Γυμνάσιο να είναι Πρότυπο και όχι και το Λύκειο.
(σ.σ. δημιουργείται αναταραχή στο ακροατήριο και ακούγονται αρκετές φωνές διαμαρτυρίας)
ΚΥΡΙΑΚΟΣ ΜΗΤΣΟΤΑΚΗΣ: Με τι σκεπτικό;
ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ ΚΟΥΡΑΚΗΣ (Αναπληρωτής Υπουργός Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων): (σ.σ. με μεγάλη αμηχανία και σχεδόν ψελλίζοντας) Ας μην το αναπτύξουμε τώρα. Αν θέλετε, θα σας το πω αργότερα.
Επισήμανση Νο 2.α: Η ανάκληση της αρχικής απόφασης, με την οποία αποκλείονταν από τα Πρότυπα Σχολεία και το Γυμνάσιο και το Λύκειο της Ζωσιμαίας Σχολής, έγινε μετά από την παρέμβαση της κ. Ντόρας Μπακογιάννη. Ο Υπουργός Παιδείας δήλωσε ότι ενέταξε το Γυμνάσιο στα Πρότυπα Σχολεία, αποδεχόμενος την υπ’ αριθμό 124/13 Τροπολογία της κ. Ντόρας Μπακογιάννη. .
Επισήμανση Νο 2.β: Ο Αναπληρωτής Υπουργός Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων κ. Τάσος Κουράκης βρέθηκε σε πολύ δύσκολη θέση. Τι απαντάνε τώρα στον Κοινοβουλευτικό εκπρόσωπο της Αντιπολίτευσης; Ο κ. Υπουργός, αντί μιας αξιοπρεπούς και έντιμης απάντησης, όπως αρμόζει σε ένα βουλευτή, επιστήμονα, Καθηγητή Πανεπιστημίου, προτίμησε να υιοθετήσει τις πρακτικές του Χότζα και του Καραγκιόζη. Επικαλέστηκε την … ακαταλληλότητα του χρόνου και υποσχέθηκε ότι θα απαντήσει αργότερα.
Το «αργότερα» ήρθε και πέρασε, το νομοσχέδιο ψηφίστηκε και ο εντιμότατος κ. Καθηγητής Πανεπιστημίου Κουράκης, δεν τήρησε – όπως είχε υποχρέωση – την υπόσχεσή του και αρνήθηκε να μας δώσει απάντηση στο ερώτημα: «με ποιο σκεπτικό δεν ενεκρίθη η λειτουργία του Λυκείου της Ζωσιμαίας Σχολής;»
Η Ζωσιμαία Σχολή οδηγήθηκε στο εδώλιο χωρίς να της ανακοινωθεί καν το κατηγορητήριο, δικάστηκε με συνοπτικές διαδικασίες, ανακοινώθηκε η καταδίκη της χωρίς να απολογηθεί και οδηγήθηκε στο απόσπασμα χωρίς να γνωρίζει το γιατί.
Αναλογίζομαι, τέτοιου είδους πρακτικές και συμπεριφορές, πως χαρακτηρίζονται πολιτικά;
3. ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΝΤΟΣ κ. ΝΙΚΗΤΑ ΚΑΚΛΑΜΑΝΗ
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Νικήτας Κακλαμάνης): Επειδή ήταν χρήσιμη η παρέμβασή σας και παρότι σας έχω δώσει και τη δευτερολογία, μηδενίζω τον χρόνο, σας βάζω πέντε λεπτά και ελπίζω ότι μέχρι το τέλος της συνεδρίασης θα σκεφθείτε ξανά αυτό το 50%. Είναι προτιμότερο να την απορρίψετε εν των συνόλω και να μην είναι Πρότυπο τίποτα, παρά να είναι Πρότυπο το Γυμνάσιο και μετά να πηγαίνουμε σε κανονικό Λύκειο. Είμαι σίγουρος ότι θα το σκεφθείτε μέχρι το τέλος.
Επισήμανση Νο 3: Ο Προεδρεύων της Βουλής κ. Νικήτας Κακλαμάνης έμεινε κατάπληκτος όταν άκουσε τον κ. Κουράκη να εγκρίνει την έγκριση του Προτύπου Γυμνασίου και την απόρριψη του Προτύπου Λυκείου της Ζωσιμαίας. Επιχειρώντας, προφανώς, να προστατεύσει την αξιοπιστία της πολιτικής ηγεσίας, προσπάθησε να πείσει τον κ. Υπουργό να το ξανασκεφτεί μέχρι το τέλος της συνεδρίασης, με την ελπίδα να ανακληθεί η απόφαση για το Λύκειο.
Ο κ. Κουράκης ή δεν είχε διάθεση να το ξανασκεφτεί ή δεν του επετράπη (λόγω κομματικής πειθαρχίας) να το ξανασκεφτεί. Φαίνεται λοιπόν ότι, η αυθαίρετη και παράλογη απόφαση για το Λύκειο της Ζωσιμαίας είχε ληφθεί εκτός διαδικασιών κοινοβουλευτικού διαλόγου, μη επιτρεπομένης ουδεμιάς μεταβολής.
4. ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑ κ. ΝΤΟΡΑΣ ΜΠΑΚΟΓΙΑΝΝΗ
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Σπυρίδων Λυκούδης): Ευχαριστούμε, κύριε συνάδελφε.
Το λόγο έχει η συνάδελφος Θεοδώρα Μπακογάννη από τη Νέα Δημοκρατία.
ΘΕΟΔΩΡΑ (ΝΤΟΡΑ) ΜΠΑΚΟΓΙΑΝΝΗ: Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι
………………………………………………………………………………………………………….Τέλος, θέλω να μιλήσω και να πω δύο λόγια για τη Ζωσιμαία Σχολή, γιατί φοβάμαι κύριε Υπουργέ, ότι εδώ πέρα πηγαίνετε να κάνετε ένα μείζον λάθος. Αυτό που κάνετε είναι παντελώς παράλογο -φαντάζομαι ότι τώρα, η Βουλή ολόκληρη συμφωνεί μαζί μου, ασχέτως εάν για κομματική πειθαρχία υποχρεώνεστε να πείτε το αντίθετο – είναι και αντιπαιδαγωγικό και αντίθετο στους κανόνες λειτουργίας του παιδαγωγικού συστήματος. Δεν είναι δυνατόν να λειτουργήσει ένα Πρότυπο Γυμνάσιο χωρίς παράλληλα να λειτουργήσει το Λύκειο.
…………………………………………………………………………………………………………
Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, εμένα μου είπαν το γιατί και θα το πω και θα ευχηθώ από βάθος καρδίας να με διαψεύσετε: Ο λόγος είναι ότι οι καθηγητές του Λυκείου της Ζωσιμαίας Σχολής δεν έχουν τα προσόντα για να υπηρετήσουν σε Πρότυπο Λύκειο, πλην όμως, έχουν κομματικές περγαμηνές. Και αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο το ιστορικότερο σχολείο της Ελλάδας σήμερα –εγώ όπως ξέρετε δεν εκλέγομαι στο Νομό Ιωαννίνων- θα έχει γυμνάσιο και δεν θα έχει λύκειο.
Δεν γίνεται έτσι, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι. Δεν μπορούμε να νομοθετούμε κατ’ αυτόν τον τρόπο. Δεν μπορούμε να πιστεύουμε ότι έχουμε το δικαίωμα για λόγους στενά κομματικούς να διαλύουμε το υπόβαθρο, πάνω στο οποίο γίνεται μία προσπάθεια να στηθεί το μέλλον αυτής της χώρας.
Επισήμανση Νο 4.α: Έγινε επίσημη καταγγελία σύμφωνα με την οποία η Κυβέρνηση αποφάσισε την εξαίρεση του Λυκείου της Ζωσιμαίας έγινε για στενά κομματικούς λόγους. Παρά την βαρύτητα της καταγγελίας ο κ. Υπουργός συνέχισε να σιωπά και να αρνείται την παροχή οποιαδήποτε ερμηνείας για τον αποκλεισμό του Λυκείου της Ζωσιμαίας Σχολής.
Επισήμανση Νο 4.β: Ο Αναπληρωτής Υπουργός Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων κ. Τάσος Κουράκης δεν διέψευσε την ομιλήτρια με συνέπεια, να παραμένει σαν η μόνη επίσημη εκδοχή για την διαγραφή του Λυκείου από τα Πρότυπα Σχολεία – και μάλιστα καταγεγραμμένη στα Πρακτικά της Βουλής – αυτή της εξυπηρέτησης «ατόμων με κομματικές περγαμηνές».
Στην συνέχεια θεώρησα σκόπιμο να δημοσιεύσω τις ομιλίες των βουλευτών του Νομού Ιωαννίνων Κωνσταντίνου Τασούλα και Μερόπης Τζούφη καθώς και την ομιλία της κ. Ντόρας Μπακογιάννη η οποία επωμίσθηκε – στην κυριολεξία – το βάρος υποστήριξης της Προτύπου Ζωσιμαίας Σχολής.
Α) ΟΜΙΛΙΑ ΤΟΥ κ. ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ ΤΑΣΟΥΛΑ ΓΙΑ ΤΑ ΠΡΟΤΥΠΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΚΑΙ ΤΗ ΖΩΣΙΜΑΙΑ ΣΧΟΛΗ
Η ομιλία του κ. Κωνσταντίνου Τασούλα μπορεί να χαρακτηριστεί σαν ένα γλαφυρό και γενικόλογο κείμενο, για την ανάγκη λειτουργίας και στην Ελλάδα σχολείων αριστείας, χωρίς να γίνεται κάποια ιδιαίτερη αναφορά ή επισήμανση ή καταγγελία για το ότι η κυβέρνηση α) διέγραψε αυθαίρετα το Λύκειο της Ζωσιμαίας και β) αρνείται να μας δώσει κάποια εξήγηση γι αυτή την απόφαση. Επίσης δεν θεώρησε σκόπιμο να καταθέσει την δική εκδοχή για τους πραγματικούς λόγους διαγραφής του Λυκείου από τα Πρότυπα Σχολεία. Μάλιστα σε κάποιο σημείο της ομιλίας του διακρίνεται μια κάποια ανακούφιση για το ότι η Κυβέρνηση επέτρεψε την λειτουργία του Προτύπου Γυμνασίου!
Το απόσπασμα της ομιλίας του που αναφέρεται στη Ζωσιμαία Σχολή είναι το εξής:
«Ένα δείγμα αυτής της επιστροφής στο λαϊκισμό και στη δημαγωγία και στην ευκολία είναι και η μοίρα που επεφύλαξε η παρούσα Κυβέρνηση στη γεραρά Ζωσιμαία Σχολή Ιωαννίνων. Την κατήργησε εντελώς –αρχικά- ενώ είναι η πρώτη δημόσια σχολή από το 1833 που λειτουργεί με δωρεά των αδερφών Ζωσιμαδών και ιδιαίτερα με το κληροδότημα του Νικολάου Ζωσιμά.
Σήμερα υπάρχει μία ασθενής παρηγορία εκ μέρους της Κυβέρνησης έναντι αυτού του ανομήματος. Επαναφέρει μόνο το Γυμνάσιο της Ζωσιμαίας Σχολής χωρίς να επαναφέρει και το Λύκειο με αποτέλεσμα η λύση να είναι λειψή.
Και ζητώ, κύριε Υπουργέ, να επαναφέρετε και το Γυμνάσιο και το Λύκειο της Ζωσιμαίας Σχολής, όπως σας το ζητά ο Δήμος Ιωαννιτών, ο Σύλλογος Αποφοίτων Ζωσιμαίας και ο Σύλλογος Διδασκόντων με αιτιολογημένες παραστάσεις τους»
Β) ΟΜΙΛΙΑ ΤΗΣ κ. ΝΤΟΡΑΣ ΜΠΑΚΟΓΙΑΝΝΗ ΓΙΑ ΤΑ ΠΡΟΤΥΠΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΚΑΙ ΤΗ ΖΩΣΙΜΑΙΑ ΣΧΟΛΗ
Η ομιλία της κ. Ντόρας Μπακογιάννη ήταν μεστή επιχειρημάτων και ουσίας.
Το απόσπασμα της ομιλίας της που αναφέρεται στη Ζωσιμαία Σχολή έχει ως εξής:
«Τέλος, θέλω να μιλήσω και να πω δύο λόγια για τη Ζωσιμαία Σχολή, γιατί φοβάμαι κύριε Υπουργέ, ότι εδώ πέρα πηγαίνετε να κάνετε ένα μείζον λάθος. Αυτό που κάνετε είναι παντελώς παράλογο -φαντάζομαι ότι τώρα, η Βουλή ολόκληρη συμφωνεί μαζί μου, ασχέτως εάν για κομματική πειθαρχία υποχρεώνεστε να πείτε το αντίθετο- είναι και αντιπαιδαγωγικό και αντίθετο στους κανόνες λειτουργίας του παιδαγωγικού συστήματος. Δεν είναι δυνατόν να λειτουργήσει ένα Πρότυπο Γυμνάσιο χωρίς παράλληλα να λειτουργήσει το Λύκειο.
Στην παράγραφο 6, του άρθρου 11, κεφάλαιο Β΄, του νόμου σας ορίζεται ότι: «Το Πρότυπο Γυμνάσιο και το Πρότυπο Λύκειο, λειτουργούν ως ενιαία εκπαιδευτική μονάδα και ότι οι μαθητές θα υπόκεινται στη διαδικασία των εξετάσεων μόνο για την εισαγωγή τους στο Πρότυπο Γυμνάσιο και ότι θα συνεχίζουν τις σπουδές τους στο Πρότυπο Λύκειο χωρίς να υποστούν άλλες εξετάσεις». Σε ποιο Πρότυπο Λύκειο θα συνεχίσουν τις σπουδές τους οι μαθητές της Ζωσιμαίας; Οι οικογένειές τους θα μετακομίσουν στην Αθήνα, όπου υπάρχουν τα άλλα Πρότυπα Λύκεια που εγκρίνετε; Αυτή είναι η απάντηση της Κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ στην κοινωνία των Ιωαννίνων; Είναι ποτέ δυνατόν να μη λάβετε υπόψη σας κανέναν από τους φορείς των Ιωαννίνων, οι οποίοι όλοι διαμαρτυρήθηκαν και ήρθαν και σας βρήκαν;
Απορώ, γιατί τα υπόλοιπα τέσσερα Πρότυπα Γυμνάσια, από κοινού με τα αντίστοιχα Πρότυπα Λύκεια, θα αποτελέσουν ενιαία εκπαιδευτική μονάδα, με μοναδική εξαίρεση το Πρότυπο Γυμνάσιο της Ζωσιμαίας;
Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, εμένα μου είπαν το γιατί και θα το πω και θα ευχηθώ από βάθος καρδίας να με διαψεύσετε: Ο λόγος είναι ότι οι καθηγητές του Λυκείου της Ζωσιμαίας Σχολής δεν έχουν τα προσόντα για να υπηρετήσουν σε Πρότυπο Λύκειο, πλην όμως, έχουν κομματικές περγαμηνές. Και αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο το ιστορικότερο σχολείο της Ελλάδας σήμερα –εγώ όπως ξέρετε δεν εκλέγομαι στο Νομό Ιωαννίνων- θα έχει γυμνάσιο και δεν θα έχει λύκειο.
Δεν γίνεται έτσι, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι. Δεν μπορούμε να νομοθετούμε κατ’ αυτόν τον τρόπο. Δεν μπορούμε να πιστεύουμε ότι έχουμε το δικαίωμα για λόγους στενά κομματικούς να διαλύουμε το υπόβαθρο, πάνω στο οποίο γίνεται μία προσπάθεια να στηθεί το μέλλον αυτής της χώρας.
Εμείς, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, θα καταψηφίσουμε τα πάντα πλην της τροπολογίας για την οποία μίλησε πολύ ωραία η κ. Χριστοφιλοπούλου, δεν χρειάζεται να προσθέσω εγώ τίποτε. Θα το καταψηφίσουμε και θα το πολεμήσουμε, κύριε Υπουργέ. Θα το πολεμήσουμε γιατί πράγματι, εδώ, υπάρχει μία διαφορά αξιών. Υπάρχει μία ιδεολογική διαφορά.
Και εμείς –που μας χαρακτήρισε έτσι με τέτοια περίσσια αλαζονεία ο νέος συνάδελφος από την Καβάλα- θεωρούμε ότι ο διάλογος, κύριε Υπουργέ, είναι απαραίτητος για την προσπάθεια επίτευξης της εθνικής συναίνεσης. Εμείς, λοιπόν, θεωρούμε το διάλογο προϋπόθεση για όλα τα θέματα: Το διάλογο με τους φορείς, το διάλογο μέσα στο Κοινοβούλιο, το διάλογο για όλα. Και για μία από τις μελανότερες στιγμές της Ελληνικής Βουλής –επιτρέψτε μου να πω- είναι ότι εσείς φέρατε την αποδιάρθρωση του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος με τη μορφή του κατεπείγοντος».
Γ) ΟΜΙΛΙΑ ΤΗΣ κ. ΜΕΡΟΠΗΣ ΤΖΟΥΦΗ
Η ομιλία της κ. Μερόπης Τζούφη ήταν, μάλλον, ένα δογματικάο και επιφανειακό κείμενο, περί παιδείας.
Εκτιμώ ότι αξίζει τον κόπο να διαβάσει κανείς τις ιδέες των νέων πολιτικών μας που ανέλαβαν να διαχειριστούν την ιστορία της πόλης μας και το μέλλον της νεολαίας μας.
Από την πλευρά μου βρήκα πολύ πρωτοποριακή και ριζοσπαστική την άποψή της σύμφωνα με την οποία: «Γιατί, όμως, η Αριστερά να έχει πρόβλημα με αυτό (σ.σ. με τους ομίλους αριστείας των δημοσίων σχολείων); Οι επιφυλάξεις αφορούν σε διάφορα θέματα, όπως αν είναι σωστό οι άριστοι μαθητές να απομακρύνονται από το σχολείο της γειτονιάς και να μην αναμειγνύονται με τα υπόλοιπα παιδιά ώστε όλοι μαζί να προχωρούν!»