ZS-logo-desktop v2ZS-logo-alt-300ZS-logo-mobileZS-logo-desktop v2
  • Αρχική
  • Σύλλογος
    • Ίδρυση του Συλλόγου Αποφοίτων Ζωσιμαίας Σχολής
    • Διοικητικά Συμβούλια
    • Οι σημαντικότερες εκδηλώσεις
    • Άλλες εκδηλώσεις (εκδρομές, συνεστιάσεις, εκθέσεις καλλιτεχνών κ.λ.π))
  • Ζωσιμάδες και
    Ζωσιμαία Σχολή
    • Οι Γυμνασιάρχες της Σχολής
    • Σημαντικοί Αποβιώσαντες Απόφοιτοι της Σχολής
    • Η Σχολή
    • Αγαθοεργά Καταστήματα Ιωαννίνων
    • Αδελφοί Ζωσιμάδες
  • Πρότυπα
    Σχολεία
    • Ιούλιος 2019 και μετά
    • Ιανουάριος 2015 – Ιούλιος 2019 (Νόμος Μπαλτά)
    • Τα Πρότυπα Πειραματικά Σχολεία (Νόμος Διαμαντοπούλου)
    • Παλαιά Βουλή (2009) Ημερίδα για τα Πρότυπα Σχολεία
    • Τα Πρότυπα Σχολεία έως το 1985
  • Φωτογραφικό
    Αρχείο
    • Τα Γιάννενα του 19ου και του 20ου αιώνα
    • Αρχείο Βασιλικής Σπυρίδωνος Καρακίτσου
    • Τα μαθητικά μας χρόνια στη Ζωσιμαία Σχολή
  • Επετηρίδα
    • Εισαγωγή
    • Αναζήτηση μελών
    • Εγγραφή νέου μέλους
  • Συνδρομές
  • Περιοδικό
  • Διάφορα
    Νέα
  • Επικοινωνία
Δελτίο Τύπου
6 Ιουνίου, 2024
Απεβίωσε ο απόφοιτος της Ζωσιμαίας Σχολής Ρεμζή Ρωμανός Μεσαρέ.
15 Ιουνίου, 2024

“Η ΑΝΑΤΟΜΙΑ ΤΟΥ ΦΘΟΝΟΥ” είναι το νέο βιβλίο του Χρήστου Α. Κύρκου.

……Κυκλοφόρησε από τις εκδόσεις ΜΕΔΟΥΣΑ το νέο βιβλίο του συμμαθητή μας Χρήστου Α. Κύρκου με τίτλο: “Η ανατομία του φθόνου” Μια απόπειρα ανάλυσης και διαχείρισής του υπό το φως της αριστοτελικής ηθικής και αφορμή για ένα ευρύτερο προβληματισμό.

……Όπως αναφέρεται και στο βιογραφικό του συγγραφέα, η πολύ ενδιαφέρουσα αυτή εργασία των 832 σελίδων: “είναι προϊόν τετραετούς έρευνας (2019-2023) και ενδελεχούς μελέτης της σχετικής βιβλιογραφίας.”

……Μεταφέρουμε το κείμενο από το οπισθόφυλλο του βιβλίου:

……” Η θεωρία αυτή της μεσότητας, όπως δηλώνει ο ίδιος ο Αριστοτέλης, δεν βρίσκει εφαρμογή σε κάθε πράξη και σε κάθε πάθος. (Τούτο διότι υπάρχουν, πράγματι, πάθη που η ίδια η λέξη που τα δηλώνει φέρνει στο μυαλό μας κάτι αρνητικό και τιποτένιο, π.χ. επιχαιρεκακία, αδιαντροπιά, φθόνοι και στην περίπτωση πράξεων: μοιχεία, κλεψιά, φόνος). Γιατί όλα αυτά -και όσα άλλα τέτοια- τα λέμε με τη βεβαιότητα ότι είναι αρνητικά και τιποτένια τα ίδια και όχι η υπερβολή ή η έλλειψη τους. Δεν υπάρχει λοιπόν περίπτωση να κάνει ποτέ κανείς το σωστό εν σχέσει με αυτά. Αυτά είναι πάντοτε λάθος. Ούτε υπάρχει περίπτωση να συμπεριφέρεται κανείς εν σχέσει με αυτά καλά ή κακά με το να κάνει τη μοιχεία του με τη γυναίκα με την οποία πρέπει να την κάνει, τη στιγμή που πρέπει να την κάνει και με τον τρόπο που πρέπει να την κάνει. Και μόνο το ότι κάνει οτιδήποτε από αυτά είναι λάθος.
Αν, λοιπόν, ισχύουν όλα τα ανωτέρω, τότε, (για να ακολουθήσουμε και σε αυτό τον Αριστοτέλη ο οποίος αρέσκεται σε αναλογίες μεταξύ Ηθικής και Ιατρικής), σε ό,τι αφορά τον φθόνο, απείρως προτιμότερη είναι η πρόληψη από την θεραπεία του.
……Όλα αυτά μας δείχνουν προς τα πού πρέπει να στραφούμε για να αναζητήσουμε τη λύση, δηλαδή, την αντιμετώπιση του φθόνου. Και λύση, εν προκειμένω, είναι όχι απλώς η απόκτηση ηθικών αρετών, αλλά η διάπλαση ενός εναρέτου χαρακτήρα, ενός εναρέτου ήθους, όπως λέει ο Αριστοτέλης.”


Περιεχόμενα

ΠΡΟΛΟΓΟΣ
ΕΙΣΑΓΩΓΗ
ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΑ
ΓΕΝΙΚΑ ΓΙΑ ΤΑ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΑ
ΚΩΔΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΘΕΜΑΤΩΝ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΑ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΑ
ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑ;
Η ΚΟΜΒΙΚΗ ΣΗΜΑΣΙΑ ΤΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΘΕΣΗΣ ΣΤΗ ΖΩΗ ΤΩΝ ΑΝΘΡΩΠΩΝ
ΦΘΟΝΟΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ
ΦΘΟΝΟΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΤΑΞΗ
Ο ΦΘΟΝΟΣ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΖΩΗ: ΟΙ ΠΡΩΤΕΪΝΙΚΕΣ ΜΕΤΑΜΟΡΦΩΣΕΙΣ ΕΝΟΣ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΟΣ
Ο ΦΘΟΝΟΣ ΚΑΙ ΟΙ ΜΕΤΑΛΛΑΞΕΙΣ ΤΟΥ
Ο ΦΘΟΝΟΣ ΙΔΩΜΕΝΟΣ ΑΠΟ ΨΥΧΑΝΑΛΥΤΙΚΗ ΣΚΟΠΙΑ
ΓΕΝΙΚΑ ΠΕΡΙ ΦΘΟΝΟΥ
ΣΥΝΕΙΔΗΤΑ ΠΑΡΑΓΩΓΑ ΤΟΥ ΦΘΟΝΟΥ: ΣΗΜΕΙΑ, ΣΥΜΠΤΩΜΑΤΑ, ΚΑΙ ΦΑΝΕΡΕΣ ΕΝΔΕΙΞΕΙΣ ΤΟΥ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΥ ΔΙΑΛΟΓΟΥ ΤΟΥ ΦΘΟΝΟΥ
Ο ΦΘΟΝΟΣ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ
ΟΜΗΡΟΣ ΚΑΙ ΗΣΙΟΔΟΣ
Ο ΦΘΟΝΟΣ ΤΩΝ ΡΩΜΑΙΩΝ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΕΛΛΗΝΕΣ
ΡΩΜΑΙΟΙ, ΟΙ ΠΡΩΤΟΙ ΜΙΣΕΛΛΗΝΕΣ
Ο ΦΘΟΝΟΣ ΤΩΝ ΞΕΝΩΝ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΤΑ ΝΕΩΤΕΡΑ ΧΡΟΝΙΑ
Ο ΦΘΟΝΟΣ ΣΤΗΝ ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΚΟΙΝΩΝΙΑ
ΠΕΡΙΣΤΑΤΙΚΑ ΦΘΟΝΟΥ ΣΤΗΝ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΚΟΙΝΩΝΙΑ
ΑΝΩΤΑΤΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ – ΧΩΡΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΤΕΧΝΩΝ
ΠΕΡΙΣΤΑΤΙΚΑ ΦΘΟΝΟΥ ΑΠΟ ΤΟΝ ΧΩΡΟ ΤΩΝ ΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΤΕΧΝΩΝ
ΕΛΕΝΗ ΓΚΑΤΖΟΓΙΑΝΝΗ
ΛΥΣΕΙΣ – ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ
ΜΕΡΙΚΕΣ ΓΕΝΙΚΟΤΕΡΕΣ ΣΚΕΨΕΙΣ ΠΕΡΙ ΗΘΙΚΗΣ
ΓΙΑΤΙ Ο ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ ΕΙΝΑΙ ΕΠΙΚΑΙΡΟΣ ΟΣΟ ΠΟΤΕ ΑΛΛΟΤΕ
ΟΙ ΑΠΟΨΕΙΣ ΤΟΥ ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΗΘΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ
ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΤΟΥ ΦΘΟΝΟΥ ΚΑΙ Ο ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑ
Ο ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑ ΣΤΙΣ ΑΡΕΤΟΛΟΓΙΕΣ
ΓΕΝΙΚΟΤΕΡΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ-ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΑΠΛΑΣΗ ΤΟΥ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑ ΕΔΡΑΖΟΜΕΝΕΣ ΣΤΙΣ ΔΙΑΦΟΡΕΣ ΜΕΛΕΤΕΣ ΤΟΥ ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗ
ΕΘΙΣΜΟΣ (ΕΞΙΣ)
ΕΝΣΥΝΑΙΣΘΗΣΗ (ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΗ ΤΑΥΤΙΣΗ) ΠΡΟΤΥΠΑ
ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΜΕ ΤΟΝ ΡΟΛΟ ΤΩΝ ΠΡΟΤΥΠΩΝ ΣΤΗΝ ΔΙΑΠΑΙΔΑΓΩΓΗΣΗ ΤΟΥ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑ
ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ
ΘΑΝΑΤΟΣ
Ο ΡΟΛΟΣ ΤΩΝ ΤΕΧΝΩΝ ΣΤΗΝ ΗΘΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΟΥ ΑΤΟΜΟΥ ΚΑΙ ΤΗ ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗ ΤΟΥ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑ ΤΟΥ
ΜΕΡΙΚΕΣ ΓΕΝΙΚΕΣ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΙΣΘΗΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
ΜΟΥΣΙΚΗ
ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ
ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ
ΘΕΑΤΡΟ
ΦΡΟΝΗΣΗ (ΠΡΑΚΤΙΚΟΣ ΝΟΥΣ)
ΦΙΛΙΑ
Η ΑΥΤΟΔΙΑΧΕΙΡΙΖΟΜΕΝΗ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ
ΠΑΙΔΕΙΑ, ΠΑΙΔΕΙΑ, ΠΑΙΔΕΙΑ
ΕΠΙΛΟΓΟΣ – ΚΑΤΑΛΗΚΤΙΚΑ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ
Σημειώσεις
ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

——————————————————–

……Ο Χρήστος Κύρκος του Αποστόλου γεννήθηκε και μεγάλωσε στο χωριό Βούλιστα-Παναγιά Φιλιππιάδος Πρεβέζης. Το 1962 μετά από επιτυχείς εξετάσεις ενεγράφη στη Ζωσιμαία Σχολή Ιωαννίνων, όπου παρακολούθησε τα μαθήματα των τριών πρώτων τάξεων του Γυμνασίου. Ολοκλήρωσε τις γυμνασιακές του σπουδές στο Γυμνάσιο Φιλιππιάδος απ’ όπου απεφοίτησε το 1967. Το ίδιο έτος εισήχθη δεύτερος κατά σειρά επιτυχίας στη Φιλοσοφική Σχολή του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων. Καθ’ όλη τη διάρκεια των πανεπιστημιακών του σπουδών υπήρξε υπότροφος του Ι.Κ.Υ. Το 1972 έλαβε το πτυχίο του από το Κλασσικό Τμήμα της Φιλοσοφικής Σχολής Ιωαννίνων. Μετά τη στρατιωτική του θητεία αναχώρησε για μεταπτυχιακές σπουδές στις Η. Π. Α. Σπούδασε στα πανεπιστήμια της Νέας Υόρκης “New School for Social Research” και «Long Island University, Brooklyn Center» (1976-1980) απ’ όπου έλαβε «Master’s» στην Ψυχολογία.

……Μετά την επιστροφή του στην Ελλάδα, το 1982 διορίστηκε ως καθηγητής Μέσης Εκπαιδεύσεως. Το 1987 με εκπαιδευτική άδεια και για μια τριετία (1987-1990) έκανε μεταπτυχιακές σπουδές Ψυχολογίας στο πανεπιστήμιο της Αγγλίας «Sussex University». Μετά την επιστροφή του στην Ελλάδα έγινε δεκτός από το Παιδαγωγικό Τμήμα του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών για την εκπόνηση διδακτορικού στην Ψυχολογία. Το 1999 αναγορεύθηκε Διδάκτωρ Ψυχολογίας του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών.

……Από το 1997 έως και το 2013, οπό τε και συνταξιοδοτήθηκε, υπηρέτησε ως φιλόλογος στο Πειραματικό Λύκειο της «Ευαγγελικής Σχολής Σμύρνης», όπου ανέπτυξε πολυσχιδή δράση που στόχο είχε την πολύπλευρη ανάπτυξη της προσωπικότητας των μαθητών και μαθητριών του. Καθ’ όλη τη διάρκεια της θητείας του υπήρξε μέλος της Πανελλήνιας Ένωσης Φιλολόγων (Π.Ε.Φ.). Υπήρξε ιδρυτικό μέλος της Ομάδας Εργασίας της Π.Ε.Φ. για την Έρευνα και Διδασκαλία της Φιλοσοφίας στη Μέση Εκπαίδευση. Καρπός της δραστηριότητας της ομάδας αυτής είναι άρθρα και ανακοινώσεις που παρουσιάσθηκαν σε διάφορα συνέδρια και σεμινάρια με αντικείμενο τη διδασκαλία της Φιλοσοφίας στη Μ.Ε. Μετά τη συνταξιοδότησή του επέστρεψε και εγκαταστάθηκε στην πατρώα γη, το αγαπημένο του χωριό Βούλιστα – Παναγιά.

……Η παρούσα μελέτη είναι προϊόν τετραετούς έρευνας (2019-2023) και ενδελεχούς μελέτης της σχετικής βιβλιογραφίας.

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Εγγραφείτε άμεσα στην επετηρίδα του συλλόγου! Συμπληρώστε την φόρμα εγγραφής.

Χρήσιμοι σύνδεσμοι

  • Αρχική
  • Αναζήτηση Αποφοίτων
  • Εγγραφή Αποφοίτων
  • Συνδρομές
  • Περιοδικό
  • Επικοινωνία

zosimaia@zosimaia.gr

Άμεσο μήνυμα

© 2019 zosimiaia.gr. All Rights Reserved. | Built and designed by Giannis Dallas Web Development