Δεκτό επί της αρχής, επί των άρθρων και στο σύνολό του, κατά πλειοψηφία έγινε το πολυνομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας “Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξεις” στη σημερινή συνεδρίαση της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής.
Υπέρ του νομοσχεδίου ψήφισαν οι Βουλευτές της ΝΔ, κατά, ψήφισαν οι Βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ, ΚΙΝΑΛ, ΚΚΕ και ΜέΡΑ25 και με επιφύλαξη ψήφισαν οι Βουλευτές της Ελληνικής Λύσης.
Σύμφωνα με απόφαση της Διάσκεψης των Προέδρων η Ολομέλεια της Βουλής θα συνεδριάσει για το συγκεκριμένο νομοσχέδιο την Τρίτη 9 Ιουνίου 2020 στις 10 το πρωί.
Η δεύτερη συζήτηση επί των άρθρων και η ψήφιση του νομοσχεδίου θα γίνει την Τετάρτη 10 Ιουνίου 2020 το πρωί, μετά το τέλος των επίκαιρων ερωτήσεων.
Εισηγητές επί του πολυνομοσχεδίου είναι ο Βουλευτής Γιάννης Ανδριανός από τη πλευρά της ΝΔ και ο Ν. Φίλης από τον ΣΥΡΙΖΑ .
Οι εργασίες της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής ολοκληρώθηκαν με την ομιλία της Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων Νίκης Κεραμέως. Το απόσπασμα της ομιλίας της που αναφέρεται στα Πρότυπα Σχολεία έχει ως εξής:
Ως προς τα Πρότυπα Σχολεία και τα Πειραματικά Σχολεία.
Η κυρία Ασημακοπούλου είπε ότι διαπίστωσε ασάφειες στο πλαίσιο των σκοπών των δύο τύπων σχολείων, μην μπορώντας να διακρίνει τις διαφορές. Εξηγώ: τα Πρότυπα Σχολεία στοχεύουν στην ενίσχυση του προτύπου της αριστείας με την έννοια της διαρκούς αυτοβελτίωσης των μαθητών, ενώ στα Πειραματικά Σχολεία δίνεται έμφαση στην υλοποίηση πειραματικών μεθόδων, πρακτικών και εργαλείων σε τυχαίο δείγμα του μαθητικού πληθυσμού. Εξ αιτίας των διαφορετικών στοχεύσεων διαφοροποιείται και ο τρόπος εισαγωγής των μαθητών, στα μεν Πρότυπα με εξετάσεις στα δε Πειραματικά με κλήρωση.
Αναφέρατε, κυρία συνάδελφε, ότι ζητούμενο είναι όλα τα σχολεία της χώρας να λειτουργούν με τα ίδια υψηλά ποιοτικά χαρακτηριστικά. Συμφωνούμε. Και για αυτό ακριβώς αγωνιζόμαστε για να ανέλθει συνολικά το επίπεδο, για να λειτουργήσουν τα σχολεία αυτά ως ένα εργαστήρι εθνικών διαστάσεων για το σχεδιασμό και την εφαρμογή διαφοροποιημένων και καινοτόμων εκπαιδευτικών πολιτικών. Και έχουμε εκκινήσει μια διαδικασία, σύμφωνα με την οποία οποιοδήποτε δημόσιο σχολείο θα μπορεί να υποβάλει φάκελο προκειμένου να μετατραπεί σε Πρότυπο ή Πειραματικό.
Βέβαια, ο κύριος Φίλης είπε επίσης ότι το δίκτυο των Πρότυπων και Πειραματικών Σχολείων, «σαν ένα καρκίνωμα στα σπλάχνα της δημόσιας εκπαίδευσης» «θα απομυζά και θα τρέφεται από την αφαίμαξη των άλλων σχολείων». Νομίζω τα λόγια αυτά μιλούν από μόνα τους. Δυστυχώς, κύριοι του ΣΥΡΙΖΑ, αποστρέφεστε τα εξαιρετικά αυτά δημόσια σχολεία, τη δυνατότητα για μαθητές να φοιτήσουν στα εξαιρετικά αυτά σχολεία. Αποστρέφεστε τη λειτουργία των σχολείων αυτών ως εργαλείου διάχυσης βέλτιστων πρακτικών στην εκπαίδευση. Αυτή είναι η διαφορά μεταξύ του εξισωτισμού προς τα κάτω, τον οποίο εσείς πρεσβεύετε, και ουσιαστικής εφαρμογής της αρχής της ισότητας και των ίσων ευκαιριών. Όλα αυτά από πού πηγάζουν; Από τη λογική της ήσσονος προσπάθειας που πρεσβεύετε. Και το θέμα είναι επίκαιρο και μετά τη διαμαρτυρία μεμονωμένων φοιτητών που ζητούσαν να περάσουν το εξάμηνο χωρίς εξετάσεις. Όπως ακριβώς και κάποιοι άλλοι μεμονωμένοι, η Νεολαία του ΣΥΡΙΖΑ συγκεκριμένα, ζητούσε να περάσουν όλοι οι μαθητές εκεί που θέλουν στο πανεπιστήμιο, χωρίς καθόλου εξετάσεις. Να βολευτούν όλοι, χωρίς να προσπαθήσουν. Όλοι ίσοι – προς τα κάτω. Λυπάμαι, αλλά είμαι στον αντίποδα.
Εκπρόσωπος τους ΣΥΡΙΖΑ είπε ότι βάζουμε παντού πρότυπα, «κλείνοντας το μάτι στους γονείς των παιδιών που ενδιαφέρονται για το μορφωτικό κεφάλαιο των παιδιών τους, ώστε να μη στέλνουν τα παιδιά τους στα ιδιωτικά σχολεία». Ότι «τα παιδιά σε αυτά τα σχολεία θα καταδυναστεύουν την εφηβεία τους, καθώς θα επιδοθούν σε μια συνεχή προσπάθεια να επιβεβαιώνουν ότι ανήκουν στους προνομιούχους και στους πειθαρχημένους κυρίως προνομιούχους». Δεν καταλαβαίνουμε, δεν θέλετε δημόσια, δωρεάν σχολεία; Δεν θέλετε να μπορούν όλες οι οικογένειες, ανεξαρτήτως οικονομικής κατάστασης, να έχουν πρόσβαση σε τέτοιου υψηλού επιπέδου σχολεία; Χαιρόμαστε, πάντως, που αναγνωρίζετε ότι οι γονείς που στοχεύουν στα Πρότυπα Σχολεία, δείχνουν έμπρακτο ενδιαφέρον για το μορφωτικό κεφάλαιο των παιδιών τους. Αποδεικνύεται, έτσι, ορθή η επιλογή μας να τα επεκτείνουμε σε όλη τη χώρα.
Ακούσαμε σχόλιο της ΟΛΜΕ για την αξιολόγηση της υλικοτεχνικής υποδομής ενός σχολείου, ως κριτηρίου για το χαρακτηρισμό του ως Πρότυπου ή Πειραματικού (Μαλαγάρης, ΟΛΜΕ). Δεκτό. Ενσωματώσαμε το σχόλιό σας και πλέον δεν υφίσταται αυτό το κριτήριο. Η εποικοδομητική κριτική βρίσκει ευήκοα ώτα στο Υπουργείο και βοηθά ουσιαστικά στη βελτίωση του νομοθετικού πλαισίου.
Στην ίδια κατεύθυνση ενσωμάτωσης γόνιμων σχολίων, τροποποιήθηκαν οι μεταβατικές διατάξεις των Πρότυπων Σχολείων και Πειραματικών, με βάση τις προτάσεις της ΕΛΜΕ Προτύπων, ώστε οι εκπαιδευτικοί που πριν την τοποθέτησή τους με θητεία σε Πρότυπα και Πειραματικά είχαν οργανική θέση σε άλλη περιοχή μετάθεσης, να δικαιούνται να διεκδικήσουν οργανική θέση στην περιοχή μετάθεσης του ΠΠΣ κατά προτεραιότητα.
1 Comment
Φίλης. ¨ θα απομυζά και θα τρέφεται από την αφαίμαξη των άλλων σχολείων ¨ . Εντυπωσιακή βλακεία! Και είναι το βασικό του επιχείρημα.